Dåligt självförtroende

Hej allihopa.
Idag hade jag tänkt blogga lite om dåligt självförtroende. Jag vet att många har det, eller att många har det men låtsas inte om det. Jag har inte alltid det bästa självförtroendet. Även om det verkar som om någon är så himla självsäker hela tiden kan det vara tvärtom. Och för det mesta tycker man sämre om sig själv om man verkar som motsatsen. Så tänk efter innan ni säger, gör, skriver eller tycker något. Tillexempel skriv aldrig någon taskig kommentar på internet. För det kanske inte känns som något så taskigt för dig men mottagaren kan bli förkrossad!

 En gång sa någon till mig att varje gång man tänker en dålig tanke om sig själv blir man lite olyckligare. Det är ju inte så svårt att lista ut men vissa kan inte bara ställa om sig själv. Jag vill iallafall säga att ni ska sluta tycka dåligt om er själv och stället fokusera på vad som är bra med dig, inte vad som är dåligt. Tro på er själva och skäms inte. Och framförallt var er själva till 110%. Nu lät det som om jag hade kopierat någon frihetskämpe eller något sånt men det här är vad jag tycker! För om du inte kan acceptera dig själv kan ingen annan det.

Kramar från Kristin❤️





Kommentera här: